close

Take me home, country road John Denver

Almost heaven, west Virginia
Blue ridge mountains, Shenandoah River
Life is old there, older than the trees
Younger than the mountains
Growing like a breeze

Country road, take me home
To the place I belong
West Virginia, mountain mamma
Take me home, country road

All my memories gathered round her
Miner's lady, stranger to blue water
Dark and dusty painted on the sky
Misty taste of moonshine
Teardrop in my eye

I hear her voice in the morning hours she calls me
Radio reminds me of my home far away
And driving down the road I get a feeling
That I should've been home yesterday

 

鄉村小路,帶我回家  約翰丹佛

就像是天堂,西維吉尼亞州
有藍色山脊的群山和雪納杜河
在那兒生命是古老的,比森林更古老
但比山脈年輕
像風一樣自在的成長

鄉村小路,帶我回家
回到我屬於的地方
就是西維吉尼亞州──山脈之母
帶我回家,鄉村小路

我所有的回憶都圍繞著她───
礦工的淑女、藍色河水的陌生人、
塗滿了黑與灰的天空
和朦朧的月光
淚水在我眼眶中打轉

清晨時分,我聽到她呼喚我的聲音
廣播節目提醒我家還很遠
在開車回家的路上,我有一種感覺
我昨天就該回到家的懷抱

 


arrow
arrow
    全站熱搜

    nanlyc 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()